بهترین زمان برای سفر به خرم آباد

چهارشنبه 26 مهر 1402
17:20
A125


خرم آباد یکی از شهرهای بهشتی ایران زمین است که با جذابیت طبیعی خود روح شما را آرام می کند به گونه ای که پس از رفتن همچنان انرژی خوبی را در درون خود احساس می کنید. این شهر باستانی که قدمت آن به دوران آشوری بازمی‌گردد، مکان‌های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است که در بالای آن کاخ آسمان‌خراش قرار دارد. جدای از جاذبه های گردشگری و توریستی، از جاذبه های این شهر می توان به مردمی خوش برخورد و مهربان در کنار فرهنگ خوب و سنت ها و رویدادهای زیبای آن اشاره کرد. جدای از این موارد، خوراکی های خرم آباد مانند پای سیب و سوغاتی های جذاب شهر از جمله ابریشم و نمد از دلایل اصلی خرید بلیط خرم آباد است. اما برای اینکه بیشترین بهره را از سفر خود به خرم آباد ببرید، باید در فصول خاصی از سال از این شهر دیدن کنید. در زیر بهترین زمان سفر به خرم آباد را به شما معرفی می کنیم. برای آشنایی بیشتر بار خرم آباد با این مقاله از کارمادیو همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به خرم آباد بستگی به آب و هوا دارد

آب و هوای مدیترانه ای در مرکز منطقه لرستان حاکم است. تقریباً نیمه مرطوب است و بارندگی در طول سال بسیار زیاد است. رطوبت شهر در زمستان و اوایل بهار بیش از 70 درصد است. مانند بسیاری از شهرهای ایران، بهترین زمان سفر به خرم آباد در فصل بهار و اردیبهشت است. در تابستان هوای این شهر بسیار مطبوع و زیبا است. در تابستان خنک و معتدل خرم آباد، میانگین دمای هوا در گرم ترین روز به 25 درجه سانتیگراد می رسد که واقعاً هوای مطبوعی است.

با این حال زمستان زمان مناسبی برای خرید بلیط خرم آباد نیست. در این فصل هوای خرم آباد بسیار سرد می شود و همین امر شما را از بازدید بسیاری از جاذبه های گردشگری این شهر باز می دارد. از برنامه ریزی سفر به خرم آباد از اواسط آبان تا اواسط اسفند خودداری کنید.

بهترین زمان سفر به خرم آباد برای شرکت در مراسم و مراسم این شهر

خرم آباد به خاطر رویدادهای خاص خود شهرت دارد و هر ساله گردشگران زیادی برای تماشا و گاه شرکت در این رویدادها به این شهر سفر می کنند. برخی از این فعالیت ها برگرفته از فرهنگ کهن ایرانی است و برخی مربوط به سنت های مذهبی مردم است. در روز تاسوعا مراسمی به نام «چهل منبر» در این شهر برگزار می شود که فقط مختص بانوان است. در این مراسم با 40 شمع و 40 جلسه به نیت رفع نیاز همسرانشان عزاداری می کنند.

اما یکی از خاص ترین رویدادهای خرم آباد که در ماه محرم و مصادف با مراسم عزاداری امام حسین (ع) گردشگران زیادی را به این شهر می کشاند، آیین گلملی نام دارد. این آیین در روز عاشورا انجام می شود و صدها سال قدمت دارد. لرستانی ها وقتی عزیزی را از دست می دهند برای ابراز اندوه به سر و صورت و بدنشان گل می مالند. این مراسم گلملی توسط افراد زیادی در روز عاشورا اجرا می شود. صبح روز عاشورا مردم به میدان اصلی شهر می روند و خود را به گل می مالند. این گل خاص از خاک رس و گلاب ساخته شده است. پس از خشک شدن گل ها، مراسم شیردهی آغاز می شود.

اتفاقات جالب در کورم آباد

اگر فکر می کنید تمام اتفاقات خاص این شهر مربوط به غم و اندوه است، در اشتباهید. 20 اردیبهشت به عنوان «روز هورم آباد» در تقویم ثبت شده است و در این روز رویدادهای شاد و مفرح زیادی رخ می دهد. از جمله این مراسم می توان به اجرای موسیقی محلی و رقص شاد با لباس محلی لرستان اشاره کرد. پس اگر برای فروردین بلیط خرم آباد خریده اید، می توانید از جشن های این روز لذت ببرید.

در ایام نوروز رویدادهای مفرح و شادی زیادی در خرم آباد رخ می دهد که بهترین آن مراسم قلعه فلک است. این مراسم در واقع یک جشنواره موسیقی سنتی لرستان است که با رویدادهای بسیار دیگری همراه است.

بهترین زمان برای بازدید از اماکن گردشگری خرم آباد

در مرکز شهر خرم آباد دریاچه طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد که یکی از جاذبه های اصلی این شهر است. این دریاچه در تمام فصول سال زیباست اما زیبایی آن در بهار و اوایل تیرماه بیشتر از هر زمان دیگری است. اگر تصمیم دارید در سفر به خرم آباد از آبشارهای استان لرستان مانند آبشار نوژیان، آبشار بزرگ، آبشار آب سفید و آبشار دیر آسپر دیدن کنید، بهتر است برای سفر خود در ماه های اردیبهشت تا تیرماه برنامه ریزی کنید.

بهترین زمان برای تهیه بلیط خرم آباد از نظر حریم خصوصی و ارزان

اگر می خواهید در خلوت ترین زمان به خرم آباد بروید، باید سفر خود را برای زمستان برنامه ریزی کنید. در این فصل به دلیل سردی هوا گردشگران زیادی به خرم آباد نمی روند و قیمت بلیط و اقامت در شهر نیز کاهش می یابد. البته با سفر در زمستان نمی توانید از بسیاری از جاذبه های این شهر لذت ببرید.

بلیط هواپیما کورم آباد را با ارزان ترین قیمت در فلای امروز خریداری کنید.

اگر قصد سفر و گردشگری هوایی به خرم آباد را دارید، بهتر است بلیط خود را از سایت فلای تودی تهیه کنید. Fly Today تمامی بلیط های موجود برای پروازهای خرم آباد را از تمامی ایرلاین ها به شما نشان می دهد با مقایسه این بلیط ها می توانید بهترین و ارزان ترین بلیط را انتخاب کرده و به راحتی آن را خریداری کنید علاوه بر خرید بلیط خرم آباد، می توانید بهترین هتل های خرم آباد را نیز از flytoday رزرو کنید. سایت . همچنین می توانید سایر خدمات مسافرتی مانند ترانسفر فرودگاهی و خدمات رسمی را از وب سایت FlyToday خریداری کنید


[ بازدید : 164 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]