تفاوت بین موسیقی کلاسیک و پاپ چیست؟

پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
11:54
A125


موسیقی پاپ چیست؟

T. Till: برای آشنایی با موسیقی پاپ، بهتر است ابتدا توضیح مختصری در مورد موسیقی عامه پسند ارائه دهیم.

این موسیقی با موسیقی کلاسیک و موسیقی محلی (جامعه) در تضاد است، زیرا اولی همیشه موسیقی نخبگان و گروه ایدئولوژیک مردم در طول تاریخ بوده است، در حالی که دومی موسیقی است که به تجارت داده نمی شود. موسیقی عامه پسند گاهی به اختصار موسیقی پاپ نامیده می شود، اما در واقع موسیقی پاپ یک ژانر است. دانلود بهترین آهنگ ها

موسیقی کلاسیک و پاپ - تفاوت بین موسیقی کلاسیک و پاپ چیست؟

موسیقی پاپ، اگرچه بسیار متفاوت از موسیقی کلاسیک، موسیقی هنری یا موسیقی محلی است، اما از آنجایی که اصطلاح پاپ شامل بسیاری از آثار موسیقی راک، هیپ هاپ، کانتری و اپرای راک می شود، می توان گفت که موسیقی پاپ «موسیقی پاپ» است. ". تعریف خاصی وجود ندارد. . .

دارای موسیقی پاپ به عنوان یک زیرژانر

موسیقی پاپ اغلب به عنوان موسیقی ای تعریف می شود که به صورت تجاری تولید می شود یا تولید آن برای سود است. به گفته سایمون فریت، منتقد و محقق متخصص در موسیقی عامه پسند، موسیقی پاپ به عنوان یک صنعت شناخته می شود، نه یک هنر. بنابراین، این موسیقی را می توان در محصولات، ایده ها، تولید و زیبایی شناسی توضیح داد. البته «پاپ» طوری ساخته شده که برای همه سرگرم کننده باشد و جای خاصی نیست و نباید برای هر سلیقه ای استفاده شود.

این موسیقی در نتیجه هیچ میل قابل توجهی ایجاد نشده است و تنها آرزوی سازندگان آن سود و پاداش مادی است و ... طبق تعاریف موسیقی نیز بسیار محافظه کارانه است. موسیقی پاپ چیزی است که از بالا (شرکت‌های ضبط صدا، تولیدکنندگان رادیو و تبلیغات) ایجاد می‌شود و مورد تقاضای مردم نیست. پاپ موسیقی است که به صورت حرفه ای تولید و بسته بندی می شود و چیزی نیست که بتوان آن را مطابق با سلیقه یا فرم آن تغییر داد.

به عبارت دیگر موسیقی پاپ نوعی موسیقی است که از دهه 50 شروع شد و آنچه در این مجموعه گنجانده شده است معمولاً برای گروه زیادی از مردم جذابیت دارد. با ظهور صفحات پلاستیکی یا وینیل در دهه 1930 تا ظهور لوح های فشرده یا سی دی در دهه 1980، موسیقی ضبط شده بیشتر از موسیقی زنده قابل دسترسی شد. آهنگ های پاپ معمولا در 3 دقیقه پخش می شوند و از ملودی هایی استفاده می شود که اغلب زیاد شنیده می شود و برای افراد زیادی جذابیت دارد.

موسیقی پاپ دارای یک عنصر ریتمیک سنگین است که اغلب توسط تقویت کننده های الکترونیکی نواخته می شود و ملودی اصلی تحت سلطه این ریتم است. آهنگ های محبوب همچنین شامل آهنگ های پاپ است که مردم دوست دارند آنها را زمزمه کنند و با آنها بخوانند. موسیقی پاپ از نظر تجاری موفق است و ژانر مورد علاقه ایستگاه های رادیویی است زیرا قابل دسترسی است، به راحتی قابل یادآوری است و برای مخاطبان گسترده ای جذاب است.

کنسرت های موسیقی پاپ گاهی اوقات مخاطبان زیادی را جذب می کند که فقط استادیوم های بزرگ می توانند.

آهنگش چیه؟

کلاسیک از کلمه classy به معنای واقعی گرفته شده است. موسیقی کلاسیک نامی است که به سنت موسیقی هنری غربی داده شده است. این نامگذاری دقیق نیست و تلاش و بحث زیادی برای تعیین معنای آن در حال انجام است. آغاز این موسیقی را معمولاً در قرون وسطی می دانند. واژه‌های کلاسیک و کلاسیک اغلب به دوره‌ای از موسیقی اطلاق می‌شود، اما اغلب با معانی متفاوت، در واقع عنوان سبک یک دوره خاص یا سبک خاصی از موسیقی نیست. اما از سوی دیگر، کلمه کلاسیک به پدیده‌ای اشاره دارد که می‌توان در اکثر دوره‌های مختلف تاریخ موسیقی استفاده کرد و تکرار کرد، مثلاً آوازهای شوبرت در آلمان نمونه‌های کلاسیک قرن نوزدهم هستند، در حالی که از نظر تاریخی، شوبرت او را یک آهنگساز دوران رمانتیک است و افکار و عقاید او نیز عاشقانه است.

بنابراین، معنای کلمه کلاسیک در رابطه با یک اثر خاص یا در واقع یک دسته از ساخته‌ها، می‌تواند با معنای آن در رابطه با سبک یک دوره از تاریخ موسیقی کاملاً متفاوت باشد. با برداشتی مشابه، می توان گفت که آهنگساز قرن شانزدهم «پالسترینا» برای قرن ها نمونه کلاسیک موسیقی کلیسا به شمار می رفت و آثار او الگوی اصلی دیگر آهنگسازان بود.

کلمه کلاسیک زمانی که به طور کلی به کار می رود معنای خوب و مفیدی در رابطه با نوع خاصی از اثر موسیقی خواهد داشت (مانند نمونه هایی که شوبرت و پالستینا ذکر کرده اند). از این نظر می توان بتهوون را در خلق سمفونی، سونات پیانو و کوارتت زهی استاد کلاسیک دانست. تفاوت کلاسیک به عنوان یک راه حل عینی و عینی برای مشکل بخش خلاق در اثر هنری یا در کل آفرینش از یک سو و به عنوان نظریه تاریخی روش ها از سوی دیگر، همیشه باعث بی پایان می شود. درگیری ها تفاوت هایی که کارکردهای آنها هنوز وجود دارد.

مورخان قرن نوزدهم در آلمان واژه کلاسیک را برای معاصران «کوانتز» و «هانس» و بعداً برای پسران باخ و معاصرانشان به کار می برند، در حالی که در ایتالیا موسیقی دومنیکو اسکارلاتی نیز معاصر است. بحث بین کلاسیک و رمانتیسیسم در قرن 19 و 20 (همراه با نئوکلاسیک) ادامه یافت، بنابراین پایان این دوره را نمی توان به وضوح تعریف کرد. مشخص نیست واژه کلاسیک از چه زمانی و از کجا وارد فرهنگ موسیقی شده است. در حالی که تفسیر کلاسیک ادبیات پیچیده و مبهم است، این تفسیر در موسیقی پیچیده تر می شود. برای دانلود آهنگ های پاپ و کلاسیک به سایت موزیک باران مراجعه نمایید.

شاید یکی از گام هایی که در مسیر موسیقی کلاسیک برداشته می شود، رهایی از قید تقلید، اصطلاح، مقدمه و حتی سرگرمی اجباری و در نتیجه توجه به اصل موسیقی باشد. از این رو، برای اولین بار، این ایده و اندیشه به وجود آمد که موسیقی، مانند سایر اشکال هنر، «هدف و هدف» ندارد و تنها به خاطر خود وجود دارد. در واقع موسیقی برای هنر موسیقی است. به عبارت دیگر، ایده «هنر برای هنر» در دوره کلاسیک رایج بود و ایده موسیقی از آن زمان تاکنون ادامه داشته است.

در موسیقی کلاسیک، همه چیز خارق العاده و افراطی کنار گذاشته شد و با تأکید بر کمال، کامل بودن و اعتبار جهانی با استفاده از عوامل ساده و قابل فهم، بیان موسیقی تثبیت شد.

مهم ترین ویژگی دوره کلاسیک اولیه، ساده سازی هر چه بیشتر فرم های موسیقی و عناصر سبکی است. در موسیقی دوره کلاسیک ملودی به عنوان یک عامل اساسی و پایدار ظاهر می شود و تئوری ملودیک مهمترین موضوعی بود که نوازندگان به آن پرداختند.


[ بازدید : 6 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]