دریافت 0-100 اقامت تحصیلی در ترکیه در سال 2024 {گارانتی و فوری}

دوشنبه 3 ارديبهشت 1403
10:30
A125


بسیاری از افراد در سراسر جهان به دنبال راه های مختلفی برای ادامه تحصیل هستند. یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور ترکیه است. این کشور با داشتن دانشگاه های معتبر و مناطق مختلف تحصیلی به عنوان مقصدی جذاب برای ادامه تحصیل شناخته می شود.

نوع اجازه اقامت ترکیه (اجازه اقامت کوتاه مدت)

در بین تمام مجوزهای اقامت، مجوز اقامت کوتاه مدت ترکیه بیشترین درخواست را دارد. این اجازه اقامت را می توان به یکی از دلایل زیر دریافت کرد.

برای اهداف تحقیقاتی دانشگاهی.

برای جلسات کاری یا صادرات و واردات.

برای شرکت در آموزش حین کار

در محدوده برنامه های تبادل دانشجو برای اهداف دانشگاهی یا مرتبط.

گردشگری

افرادی که بیش از 250 هزار دلار ملک خریداری می کنند تابعیت ترکیه را دریافت می کنند. با این حال، افرادی که کمتر از 250000 دلار خریداری می کنند، می توانند مجوز اقامت ترکیه را دریافت کنند که هر دو سال یکبار تمدید می شود.

در صورتی که به هیچ یک از بیماری های خطرناک و مسری که سلامت عمومی جامعه را تهدید می کند مبتلا نباشید، مراقبت های پزشکی دریافت خواهید کرد.

نحوه اخذ اقامت تحصیلی ترکیه

برای پذیرش تحصیلی ترکیه 2024، ابتدا باید در یکی از دانشگاه های معتبر ترکیه پذیرفته شوید. پس از اخذ ویزا باید مراحل اخذ اقامت آکادمیک در ترکیه را طی کنید برای این کار باید به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه کنید و مدارک لازم را تهیه کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

مدارک و مدارک مورد نیاز برای اقامت تحصیلی در ترکیه

برای تحصیل در ترکیه شرایط مختلفی وجود دارد. افرادی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند باید مدارک زیر را داشته باشند:

تکمیل فرم درخواست اقامت

دیپلم حرفه ای معتبر

بلیط پذیرش دانشگاه ترکیه

مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا از یکی از دانشگاه های ترکیه

4 عکس

گذرنامه

پرداخت نقدی

فیش پرداخت SPP

شماره مالیاتی

اجاره نامه، اتاق نامه و...

فرم درخواست پذیرش در مدارس ابتدایی و متوسطه دانشگاه

بیمه سلامت

علاوه بر این، شرایط دیگری برای تحصیل در ترکیه وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، تنها همسر و فرزندان زیر 18 سال یک دانشجوی مقیم واجد شرایط شهروندی مقیم هستند.

برای بازدید از اداره مهاجرت ترکیه باید وقت بگیرید. تکمیل فرم های مصاحبه می تواند بر روی کاغذ هنگام مراجعه به دفتر گوچ (اداره مهاجرت ترکیه) انجام شود یا می توانید قبل از مراجعه حضوری فرم آنلاین را تکمیل کنید. به طور معمول در روز مصاحبه افسر اداره مهاجرت فقط مدارک شما را بررسی می کند و مصاحبه ای انجام نمی شود. اما خوب است که برای مصاحبه آماده شوید.

مجوز اقامت برای تحصیل در ترکیه چقدر معتبر است؟ با شرکت مهاجرتی همراه باشید.

مجوز یک ساله برای دانش آموزانی که در ترکیه در مقاطع ابتدایی و متوسطه تحصیل می کنند صادر می شود و باید سالانه تمدید شود.

مدت مجوز با دوره تحصیلی یکسان است. به عنوان مثال، اگر تنها یک ترم از تحصیل خود در دانشگاه های ترکیه باقی مانده باشد، مجوز اقامت شما به همان میزان تمدید می شود.

به اتباع خارجی که از طرف سازمان های دولتی و خصوصی برای ارتقای مدارک خود به ترکیه می آیند، اجازه اقامت برابر با مدت تحصیلشان اعطا می شود.

از تمدید مجوز اقامت خود نترسید، در صورت باقی ماندن دوره تحصیل می توان آن را به راحتی تمدید کرد. همچنین اگر بعد از فارغ التحصیلی قصد کار در ترکیه را دارید می توانید به سازمان مربوطه مراجعه کرده و نوع اجازه اقامت را تغییر دهید.

آیا در صورت دریافت ویزای تحصیلی ترکیه تحت پوشش بیمه درمانی قرار خواهم گرفت؟

باید بدانید که یکی از شرایط اخذ اقامت آکادمیک ترکیه اخذ بیمه درمانی می باشد. طبق قوانین بیمه سلامت عمومی ترکیه و بیمه تامین اجتماعی ترکیه، هر دانش آموز پس از اولین ثبت نام خود سه ماه فرصت دارد تا برای بیمه عمومی (دولتی) SKG ثبت نام کند. در این سه ماه نیازی به بیمه درمانی نیست. اما اگر به هر دلیل دانشجویی درخواست خود را در مهلت مقرر ثبت نام نکرد، باید از بیمه درمانی خصوصی استفاده کند. بیمه درمانی خصوصی ترکیه بسته به سن و سلامتی شما می تواند چند صد لیر هزینه داشته باشد.

مدت زمان اخذ مجوز تحصیل در ترکیه چقدر است؟

صدور اقامت ترکیه معمولاً 1 تا 3 ماه طول می کشد، پروسه آن به دلیل انواع مختلف مجوزهای اقامت متفاوت و زمان بر است، فرآیندهای اداری آن نیز متفاوت و زمان بر است. پس از ارسال درخواست و ارسال مدارک لطفا صبور باشید.

پس از ارسال درخواست به اداره مهاجرت، 20 روز تا 1 ماه، پیامکی مبنی بر پذیرش یا عدم پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال می شود. پس از دریافت پیامک پذیرش، طی چند روز و در نهایت چند هفته اجازه اقامت شما صادر می شود.

مزایای تحصیل در ترکیه برای دانشجویان باقی می ماند

ارزان ترین راه برای گرفتن مسکن

شما یک مجوز کار موقت خواهید داشت

فرصت های یادگیری کودکان در مدارس دولتی (در ترکیه)

گواهینامه رانندگی بگیرید

از تخفیف در حمل و نقل عمومی و بلیط برای جاذبه ها لذت ببرید

اگر بیمه سلامت عمومی دارید، می توانید از مراکز درمانی خانواده خدمات رایگان دریافت کنید

امکان افتتاح حساب در بانک ترکیه

آیا می توان با مجوز تحصیل در ترکیه کار کرد؟

برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند، کار بهترین راه برای تامین هزینه های خود و کسب تجربیات ارزشمند است. اما قبل از شروع به کار، باید قوانین و مقررات کار برای دانشجویان خارجی در ترکیه را بدانید:

الزامات رسمی

دانشجویان خارجی ابتدا باید مجوز کار در ترکیه را از سازمانی به نام UYAP دریافت کنند. با مراجعه به این سازمان و پرکردن فرم های مناسب می توانید مجوز کار خود را دریافت کنید. طبق قوانین جدید، دانشجویان کاردانی و کارشناسی نمی توانند در سال اول تحصیل خود به صورت تمام وقت کار کنند. در دوره های دیگر چنین محدودیتی وجود ندارد.

زمان کار

در ترکیه، ساعات کاری معمولاً از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر است، مگر اینکه توافق دیگری با کارفرما داشته باشید. این امر در مورد دانشجویان بین المللی نیز صدق می کند و شما باید سعی کنید شغلی مناسب با ساعات مناسب خارج از ساعات مدرسه پیدا کنید. علاوه بر این، دانشجویانی که دارای مجوز اقامت تحصیلی هستند، تنها 30 ساعت در هفته حق دارند. این شرایط نسبت به سایر کشورهای اروپایی بهتر است.

حقوق

حقوق دانشجویان خارجی با استفاده کنندگان داخلی برابر است. بسته به نوع کار و موقعیت، حقوق می تواند 8-12 لیر ترکیه در ساعت باشد.

ممنوعیت کار در بخش های خاص

دانشجویان خارجی نمی توانند در رشته های خاصی که نیاز به مهارت های خاصی دارند کار کنند. به عنوان مثال در رشته پزشکی، دانشجویان خارجی نمی توانند کار کنند.

خدمات مهاجرت به ترکیه

ممکن است در طول اقامت خود در ترکیه با مشکلاتی مواجه شوید. اما خوشبختانه آژانس های مهاجرتی مانند گروه مهاجرتی دکتر دنی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. این خدمات شامل ارائه اطلاعات، مشاوره در مورد اقدامات لازم، کمک به تهیه اسناد و پشتیبانی از هرگونه سؤال یا نگرانی است. برای دریافت مشاوره می توانید فرم مشاوره تخصصی را پر کنید.

تحصیل در ترکیه به دانشجویان این فرصت را می دهد تا بهترین فرصت های آموزشی را ارزیابی کرده و در کشوری با فرهنگ متنوع و دانشگاه های معتبر ادامه تحصیل دهند. در این مقاله شما با مراحل و شرایط لازم برای اخذ اقامت تحصیلی ترکیه آشنا شدید.


[ بازدید : 4 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]