فروشگاه لوازم برقی آمپرال

پنجشنبه 18 خرداد 1402
9:02
A125


تجهیزات الکتریکی به هر وسیله ای گفته می شود که از برق برای انجام کار استفاده می کند. برخی از نمونه‌های تجهیزات الکتریکی اینورتر، کنتاکتور و قطع کننده مدار هستند. تجهیزات الکتریکی را می توان بر اساس ولتاژ، جریان، توان و فرکانس به دسته های مختلفی طبقه بندی کرد. در ادامه این مقاله به توضیح این سه تجهیزات الکتریکی می پردازیم.

آیا اینورتر دارید؟

اینورتر وسیله ای الکتریکی است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. اینورتر برای تامین انرژی دستگاه هایی مانند باتری ها یا پنل های خورشیدی که با جریان متناوب از منبع جریان مستقیم کار می کنند مفید است. بسته به طراحی و هدف دستگاه می توان از فرکانس جریان متناوب یا ولتاژ خروجی با اینورتر استفاده کرد.

انواع مختلف مبدل


انواع مختلفی از مبدل ها بر اساس شکل موج خروجی وجود دارد. رایج ترین انواع اینورترها موج مربعی، موج سینوسی اصلاح شده و موج سینوسی خالص هستند.

مدارهای موج مربعی ولتاژهای سوئیچینگ ساده ای تولید می کنند که برای کاربردهای کم مصرف مناسب هستند، اما برای دستگاه های حساس یا پیچیده مناسب نیستند.

اینورترهای موج سینوسی شکل موجی تقریباً سینوسی تولید می کنند که بهتر از موج مربعی است اما همچنان دارای اعوجاج و نویز است.

اینورترهای موج سینوسی خالص امواجی صاف و پیوسته مشابه جریان متناوب تامین شده توسط شبکه تولید می کنند که برای هر نوع تجهیزات الکتریکی به ویژه تجهیزاتی که به کیفیت و پایداری بالایی نیاز دارند ایده آل است.

عملکرد اینورتر

مدار اصلی اینورتر از یک منبع جریان مستقیم، یک کلید یا ترانزیستور و یک ترانسفورماتور تشکیل شده است. یک سوئیچ یا ترانزیستور برای کنترل جهت و مدت جریان جریان از طریق ترانسفورماتور استفاده می شود که سپس بسته به سرعت چرخش، ولتاژ را افزایش یا کاهش می دهد. فرکانس ولتاژ AC خروجی به سرعت سوئیچینگ سوئیچ یا ترانزیستور بستگی دارد. شکل موج خروجی را می توان با استفاده از طرح های مدولاسیون مختلف یا با افزودن فیلترها یا مدارهای بازخورد تغییر داد.

اینورتر جزء مهم بسیاری از سیستم‌های قدرت، مانند سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر، سیستم‌های قدرت پشتیبان، خودروهای الکتریکی و سیستم‌های انتقال DC با ولتاژ بالا است. همچنین می توان از آن برای کاربردهای مختلفی مانند کنترل سرعت موتور، گرمایش القایی، جوشکاری و روشنایی استفاده کرد.


کنتاکتور تمیز است؟

کنتاکتور وسیله ای الکتریکی است که برای روشن یا خاموش کردن مدار استفاده می شود. کنتاکتور مانند یک رله است، اما می تواند جریان ها و ولتاژهای بالاتر را تحمل کند. کنتاکتور از یک سیم پیچ، یک کنتاکت در مرکز تشکیل شده است.


با عبور جریان از سیم پیچ، میدان مغناطیسی ایجاد می کند که کنتاکت ها را جذب کرده و مدار را می بندد. هنگامی که جریان قطع می شود، کنتاکت ها باز می شوند و مدار باز می شود. کنتاکتورها معمولاً در کاربردهای صنعتی مانند موتورها، روشنایی، گرمایش و سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شوند. کنتاکت ها را می توان بر اساس رتبه بندی هایی مانند جریان، ولتاژ، توان و فرکانس طبقه بندی کرد.

خرید کنتاکتور و بی متال در آمپرال

دستگاه های الکترونیکی را می توان بر اساس نوع آنها طبقه بندی کرد مانند کنتاکتورهای تک قطبی، دو قطبی، سه قطبی یا چهار قطبی. کنتاکتورها را می توان به روش های مختلفی مانند سوئیچ های دستی، تایمر، سنسورها یا سیگنال های راه دور کنترل کرد.



انواع لینک ها

برنامه های مختلف انواع مختلفی از مخاطبین دارند. برخی از انواع رایج عبارتند از:

مخاطبین دستی: مخاطبینی هستند که برای روشن و خاموش کردن آن نیاز به عملیات دستی دارند. این تجهیزات الکتریکی دارای اهرم یا دسته ای است که کنتاکت ها را به صورت مکانیکی حرکت می دهد. کنتاکت های دستی ساده و قابل اعتماد هستند، اما دارای معایبی مانند خطرات ایمنی، مشکلات قوس الکتریکی و حساسیت به کثیفی و رطوبت هستند.

کنتاکتور مغناطیسی: کنتاکتورهایی هستند که از سیم پیچ الکترومغناطیسی برای روشن و خاموش کردن استفاده می کنند. جز کنتاکت ها و آرمیچر (قسمت متحرک سیم پیچ) هیچ قسمت متحرکی ندارند. کنتاکتورهای مغناطیسی اتوماتیک و ایمن هستند، اما به مدار کنترل و منبع تغذیه سیم پیچ نیاز دارند.

کلیدهای روشنایی: کلیدهای مخصوصی برای کنترل چراغ ها وجود دارد. این دستگاه های الکترونیکی دارای چندین مجموعه از کنتاکت ها هستند که می توانند چندین چراغ را به طور همزمان روشن و خاموش کنند یا آنها را قطع کنند. کلیدهای نور بسته به کنترل می توانند دستی یا مغناطیسی باشند.


کلید فرعی چیست؟

قطع کننده مدار مینیاتوری (MCB) یک وسیله الکتریکی است که از مدارهای الکتریکی در برابر شرایط جریان اضافی مانند جریان بیش از حد یا اتصال کوتاه محافظت می کند. برخلاف فیوزهایی که پس از استفاده باید تعویض یا جدا شوند، سوئیچ های مینیاتوری را می توان به راحتی تنظیم مجدد و استفاده مجدد کرد. ترانسفورماتورهای کوچک اغلب در کاربردهای ولتاژ پایین مانند مصارف خانگی، تجاری و صنعتی استفاده می شوند.

کلیدهای میکرو بر دو اصل کار می کنند: حرارتی و الکترومغناطیسی.

بخاری از یک نوار دو فلزی استفاده می کند که هنگام گرم شدن توسط جریان تنظیم مجدد خم می شود و باعث ایجاد یک چفت می شود که کنتاکت ها را باز کرده و مدار را قطع می کند.

مکانیزم الکترومغناطیسی از یک سیم پیچ برقی یا سیم پیچ استفاده می کند که در صورت اتصال کوتاه، پیستون را می کشد و به اهرمی برخورد می کند که قفل را آزاد می کند و تماس را باز می کند.

قطع کننده های مدار مینیاتوری بر اساس ویژگی های قطع آنها به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند که نشان می دهد با چه سرعتی به سطوح مختلف اضافه جریان پاسخ می دهند. انواع اصلی کلیدهای مینیاتوری عبارتند از:

نوع A: این مدار شکن کوچک 2 تا 3 برابر جریان نامی قطع می کند و به اتصال کوتاه بسیار حساس است. ایده آل برای محافظت از وسایل الکترونیکی مانند نیمه هادی ها.

نوع B: این کلید کوچک با 3 تا 5 برابر جریان توصیه شده کار می کند و برای محافظت از کابل و لوازم جانبی استفاده می شود.

نوع C: این کلید مینیاتوری بین 5 تا 10 برابر جریان نامی را حمل می کند و برای کاربردهای خانگی و تجاری مانند مدارهای روشنایی، موتورها، ترانسفورماتورها و تجهیزات الکتریکی فناوری اطلاعات استفاده می شود.

نوع D: این کلید مینیاتوری 10 تا 20 برابر جریان نامی ارائه می کند و در کاربردهای صنعتی مانند تجهیزات جوشکاری، تجهیزات اشعه ایکس و موتورهای بزرگ استفاده می شود.

نوع K: این کلید مینیاتوری با 8 تا 12 برابر جریان نامی کار می کند و برای جریان های با جریان بالا مانند لامپ های فلورسنت و خازن ها استفاده می شود.

نوع Z: این کلید مینیاتوری بین 2 تا 3 برابر جریان نامی کار می کند و در دستگاه های بسیار حساس مانند تجهیزات پزشکی و اعلام حریق استفاده می شود.

سوئیچ های مینیاتوری تجهیزات الکتریکی ساده، قابل اعتماد و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند که محافظت موثری در برابر خطاهای جریان اضافه می کنند. آنها همچنین عملکردهای جداسازی و سوئیچینگ را برای مدارهای الکتریکی ارائه می دهند. سوئیچ های مینیاتوری به طور گسترده ای در اندازه ها، رتبه بندی ها و پیکربندی های مختلف برای مطابقت با انواع برنامه ها و نیازها در دسترس هستند.


کلام پایانی

خرید تجهیزات الکتریکی به دلیل مسائل ایمنی بسیار حائز اهمیت است آمپرال یک فروشگاه اینترنتی تجهیزات الکتریکی صنعتی است که از سال 1997 با آدرس اینترنتی amperal.com فعالیت می کند. از آتش سوزی و انفجار جلوگیری کنید. آمپرال در تمام این مراحل به شما کمک می کند

متن کامل مقاله را بخوانید:

https://www.asriran.com/fa/news/892303/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D9%84


http://aftabir.com/reportages/view/4618/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C


[ بازدید : 2334 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]