ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

سه شنبه 17 مرداد 1402
22:10
A125


در پاسخ به این سوال، شایان ذکر است که عمر مفید پوشش ها تا حد زیادی به این بستگی دارد که چقدر توصیه های مراقبت از آنها را رعایت می کنید و با دقت آنها را دنبال می کنید. اگر به دقت و به درستی از آنها مراقبت شود، می توانید تا 20 سال آنها را روی دندان های خود نگه دارید و از زیبایی دندان های خود لذت ببرید، اما اگر به درستی از آنها مراقبت نشود، بیش از 10 سال ماندگاری دارند. شاید از خود بپرسید که اگر روکش دندانم آسیب دید چه کار کنم؟ برای یافتن پاسخ این سوال شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می کنیم.

آیا روکش های دندانی در صورت آسیب یا فرسودگی قابل تعویض هستند؟

در صورت جدا شدن لمینت از دندان یا پر شدن لب، سایش و پارگی، می توان آن را تعویض کرد. این درمان زیبایی برگشت ناپذیر است، زیرا دندانی که قبلا لمینت شده است، به دلیل خراش های ناشی از قرار دادن لمینت نمی تواند بدون روکش باقی بماند و در صورت افتادن لمینت، لمینت باید دوباره نصب شود. در قسمت بعدی راه های افزایش دوام لمینت سرامیکی برای جلوگیری از این اتفاقات را توضیح خواهیم داد.

راهکارهایی برای افزایش عمر لمینت

راهکارهایی برای افزایش عمر مفید لمینت

لمینت های سرامیکی به دلیل استحکام و مقاومت بالا به محبوب ترین روش در بین سایر روکش های زیبایی دندان تبدیل شده اند که با رعایت نکات زیر می توانید مدت زمان بیشتری و با هزینه کمتر از زیبایی خود لذت ببرید. به جای آنها.

رعایت بهداشت دهان و دندان

اولین و مهمترین اقدام برای افزایش طول عمر لمینت دندان رعایت بهداشت دهان و دندان است. مراقبت از این روکش ها نیاز به کار خاصی ندارد و تنها با مراقبت مناسب از دندان های طبیعی می توانید از آنها مراقبت کنید. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و آبکشی دو بار در روز دندان ها، لثه ها و روکش های چینی را سالم نگه می دارد.

محدود کردن مصرف غذاهای رنگی، قلیایی و اسیدی

اگرچه لمینت ها در برابر جذب مواد رنگی مقاوم هستند، اما مصرف زیاد مواد غذایی و نوشیدنی های قلیایی، اسیدی و رنگی مانند شکلات، انواع توت های رنگی، قهوه، چای و شراب قرمز، نوشیدنی های گازدار به مرور زمان بر رنگ آن ها تاثیر گذاشته و باعث تغییر رنگ می شوند. و زرد شدن لمینت ها بنابراین توصیه می شود مصرف این اقلام را محدود کنید و حتما بعد از خوردن آنها مسواک بزنید و اگر در شرایطی هستید که امکان مسواک زدن وجود ندارد، حتما دهان خود را با آب بشویید.

هنگام دندان قروچه از محافظ شب استفاده کنید

عاداتی مانند اضطراب فرد باعث دندان قروچه و دندان قروچه یکی از عوامل بسیار مهمی است که می تواند عمر لمینت را تحت تاثیر قرار دهد و باعث ساییدگی شود. در صورت داشتن این مشکل، برای جلوگیری از آسیب دیدن لمینت، می توانید با مراجعه به دندانپزشک، محافظ شبانه مخصوص دندان های خود را سفارش دهید.

سیگار کشیدن ممنوع

سیگار و سایر محصولات تنباکو می تواند بر سلامت لمینت های دندان تاثیر بگذارد. این مواد علاوه بر تغییر رنگ لمینت می توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه شوند و عمر لمینت ها را کاهش دهند. اگر روکش های دندانی گزینه ای برای بهبود ظاهر دندان های شما هستند، باید سیگار را ترک کنید.

از دندان ها نباید به عنوان ابزار استفاده کرد

درست است که رگ های لامینار بسیار قوی هستند، اما استفاده از دندان های لامینار به عنوان ابزاری مانند باز کردن درب بطری ها، باز کردن کیسه های پلاستیکی یا برش چسب نیز می تواند به این رگ ها آسیب برساند.

از غذاهای جامد خودداری کنید

خوردن غذاهای سفت، شکستن پوسته مغزها و دانه ها و عاداتی مانند جویدن یخ که دشمن سلامت طبیعی دندان هستند، به لمینت ها آسیب می رساند. بنابراین برای افزایش دوام روکش های لمینت بهتر است این کارها را انجام ندهید.

استفاده از محافظ دندان

به افرادی که در ورزش هایی که خطر ضربه به صورت وجود دارد مانند بوکس و ورزش های رزمی توصیه می شود از محافظ دندان استفاده کنند تا در صورت ضربه به صورت لمینت نشکند. آنها

چکاپ شش ماهه دندان

برای اطمینان از سلامت دندان های طبیعی هر 6 ماه یکبار مراجعه به کلینیک دندانپزشکی توصیه می شود. قرار داده شده، باید در اسرع وقت درمان شود تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

عوامل موثر بر دوام لمینت های دندانی

عوامل موثر بر دوام لمینت های دندانی

در زیر به معرفی موارد زیر می پردازیم:

مواد لمینت

یکی از عواملی که بر دوام لمینت دندان تاثیر می گذارد، متریال استفاده شده است. اگر مواد لمینت از برندهای مرغوب انتخاب شوند، پوشش لمینت عمر طولانی تری خواهد داشت.

مهارت دندانپزشک در راه اندازی آن

یکی از مهم ترین اقدامات در انتخاب این روش زیبایی برای دندان، دقت در انتخاب دندانپزشک زیبایی است. این کار باید با دقت و دقت زیادی انجام شود تا دندان های لمینت شده شباهت زیادی به دندان های طبیعی داشته باشند. اگر دندانپزشک مهارت و تخصص کافی را نداشته باشد، نتیجه رضایت بخش نخواهد بود و ممکن است بیمار بخواهد روکش ها را دوباره نصب کند که این کار مستلزم زمان و هزینه اضافی است. همچنین لمینت های نادرست نصب شده از تمیز شدن مناسب دندان ها جلوگیری می کند و باعث می شود دندان ها و لثه ها با مشکلاتی مواجه شوند که بر سلامت دهان و دندان ها و مینای دندان تأثیر منفی می گذارد.

سن بیمار

با افزایش سن، لثه ها عقب می نشینند و در نتیجه دندان های بلندتری ایجاد می شود. این باعث ایجاد فضایی بین لثه و آدامس می شود. شکاف ایجاد شده تاثیر نامطلوبی بر ظاهر لمینت ها می گذارد و تا حدودی از زیبایی آن ها می کاهد.

عواقب بی توجهی به بهداشت دهان و دندان بعد از گچ کاری

اگر به بهداشت دهان و دندان توجه نکنید، می تواند منجر به بیماری لثه و پوسیدگی دندان شود. اگر لثه بیمار باشد، می تواند عقب نشینی کند و این باعث ایجاد شکاف بین دندان ها و لثه ها می شود که ظاهر نامناسبی خواهد داشت. همچنین فضای بین دندان ها و لثه ها به محلی برای تجمع باکتری ها و پلاک هایی تبدیل می شود که باعث پوسیدگی دندان می شوند. اگر دندان زیر لمینت آسیب ببیند قادر به محافظت از این سطوح نخواهد بود و استحکام و قدرت لمینت ها کاهش می یابد.

چگونه بفهمیم لمینت دندان ما نیاز به تعویض دارد؟

در صورت عدم رعایت توصیه ها و مراقبت های بعد از لمینت دندان، در مدت زمان کوتاهی مجبور به تعویض روکش خواهید شد. در هنگام نصب مجدد لمینت سرامیکی فقط در صورت پوسیدگی دندان زیر لمینت باید آستر لازم ساخته شود و پوسیدگی به طور کامل از بین برود در غیر این صورت نیازی به ساخت آستر نیست. در زیر شرایطی که بیمار نیاز به تعویض لمینت دندان دارد را توضیح می دهیم:

آسیب به لمینت

اگر صفحه سرامیکی پر، ترک خورده و شکسته است، باید برای تعویض آن به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

پوسیدگی دندان

اگر دندان زیر لمینت آسیب دیده باشد، باید لمینت برداشته شود، پوسیدگی دندان برداشته شود و سپس یک لمینت جدید نصب شود.

نارضایتی بیمار

اگر دندانپزشک زیبایی کار خود را به درستی انجام ندهد و لمینت را به درستی قرار ندهد، ممکن است نتایج رضایت بخش نباشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

رفرنس: https://drsheidaclinic.com/


[ بازدید : 140 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]