آموزش کار با دستگاه RF

سه شنبه 10 آبان 1401
11:46
A125

آموزش کار با دستگاه RF آموزش کار با دستگاه RF
دستگاه های RF یا فرکانس رادیویی یکی از جدیدترین ابزارها در زمینه درمان های زیبایی می باشد. این روش مطمئن ترین و مطمئن ترین راه برای جوانسازی پوست بدون جراحی است. در این روش امواج رادیویی ایمن توسط دستگاهی بر روی پوست تابش می شود و پس از نفوذ اشعه به پوست میانی، سلول های عمیق کلاژن ساز تحریک می شوند.
کلاژن سازی عمیق به سفت شدن پوست صورت و انعطاف پذیری بیشتر آن کمک می کند. در ادامه به نحوه کار با تجهیزات RF می پردازیم.
نحوه استفاده از دستگاه های نمایشگر RF را بیاموزید
چه کسانی می توانند از RF درمانی استفاده کنند؟
روش RF یکی از متداول ترین روش ها در دنیا برای جوان سازی و ترمیم سلول های غیر فعال پوست، کاهش سلولیت موضعی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست است. این روش یکی از مدرن ترین و موثرترین روش های درمان پیری پوست است که می تواند بسیاری از چین و چروک های سطحی را بهبود بخشد.
این روش درمانی برای انواع پوست در سنین و جنس های مختلف قابل استفاده است و افرادی که پوست تیره تا روشن دارند می توانند از این تکنیک زیبایی بهره مند شوند.
اگرچه در سال های اخیر این روش بسیار مورد استقبال بسیاری از خانم ها قرار گرفته است، اما تاکنون به جز در موارد معدودی عارضه قابل توجهی از خود به جای نگذاشته است. با این حال، تکنسین های آرایشی همیشه باید بدانند که چگونه با دستگاه RF کار کنند تا به طور تصادفی در این روش اشتباه نکنند.
اگرچه دانستن نحوه کار با دستگاه RF می تواند تا حد زیادی عوارض جانبی را کاهش دهد، هیچ روش درمانی شناخته شده تا به امروز کاملاً ایمن و بدون خطر نبوده است و کسانی که برای کار با دستگاه RF اقدام می کنند باید به خوبی مطلع شوند. موارد منع این درمان از کار با تجهیزات RF.
از آنجایی که روش RF یک تکنیک مبتنی بر تابش امواج است، مواردی که مجاز به استفاده از این روش نیستند را در زیر فهرست می کنیم:
افراد مبتلا به بیماری قلبی شدید و افرادی که دارای ضربان ساز، باتری قلب مصنوعی یا استنت هستند.
افرادی که انواع مختلفی از ایمپلنت های فلزی در لثه یا سایر قسمت های بدن خود دارند. این فلز می تواند حساسیت پوست فرد به نور را دو برابر کند و باعث سوختگی پوست یا تغییر رنگ اپیدرم شود.
همچنین بخوانید : پلی لاکتیک اسید چیست؟ (با فواید باورنکردنی آن آشنا شوید)
افرادی که در 12 ماه گذشته پس از درمان آکنه شدید از ایزوترتینوئین استفاده کرده اند.
افرادی که در 5 روز گذشته تحت درمان با رتینول یا سایر موادی قرار گرفته اند که پوست آنها را به تشعشعات حساس می کند.
اگرچه اشعه RF با پرتوهای مضر بی خطر نیست، اما طبق استانداردهای بین المللی، زنان باردار و شیرده و زنان قاعدگی باید از درمان RF اجتناب کنند.
بیماران سرطانی یا بیماران دیابتی با سیستم ایمنی پایین بهتر است از روش های تهاجمی از جمله RF اجتناب کنند.
کسانی که در شش ماه گذشته روش هایی مانند میکرودرم ابریژن یا تزریق ژل را انجام داده اند، باید از RF تا زمانی که علائم تثبیت نشده و جای زخم از بین برود، اجتناب کنند.
افراد مبتلا به تبخال فعال یا یک بیماری عفونی پوستی باید تا زمان بهبودی از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کنند تا شیوع عفونت کاهش یابد.
لازم به ذکر است که برای سالمندان بازسازی موثر پوست صورت نمی گیرد، بنابراین جوانسازی به تنهایی موثر نیست و جراحی پلاستیک برای درمان 100% توصیه می شود.
این روش هیچ جای زخمی به جا نمی گذارد و زمان بهبودی کوتاه است، بنابراین نیازی به آمادگی خاصی پس از درمان نیست.
نوع دستگاه RF
دستگاه های RF به دو قطبی و دوقطبی تقسیم می شوند.
دستگاه فرکانس رادیویی تک قطبی امواجی را تولید می کند که به عمق درم نفوذ می کند و بیماری های عمیق تری را درمان می کند. با این حال، دستگاه RF دوقطبی فقط به مشکلات پوستی سطحی محدود می شود.
کار با دستگاه فرکانس رادیویی
این دستگاه بر اساس تولید و تابش پرتوهای رادیویی فرکانس بالا کار می کند. این اشعه می تواند به سرعت بر روی بافت های سطحی و عمیق پوست اثر بگذارد و چرخه عمیق کلاژن را به طور موثر افزایش دهد. این تابش می تواند حرارتی بین 38 تا 44 درجه سانتیگراد در نقاط عمیق پوست ایجاد کند. اگرچه این افزایش دما برای بیماران چندان خوشایند نیست، اما این فرآیند با فعال شدن چرخه تولید کلاژن و همچنین افزایش گردش خون در ناحیه زیر پوست (درم) منجر به بهبود سریع پوست می شود.
دستگاه‌های RF در طول سال‌ها از نظر شکل و اندازه تکامل یافته‌اند و امروزه انواع مختلفی از دستگاه‌های RF تقریباً با همان کاربرد در بازار وجود دارد. نمونه هایی از محبوب ترین و پرکاربردترین آنها سه نوع فرکانس رادیویی مینی، فرکانس رادیویی خانگی و فرکانس رادیویی داخلی است. نحوه کار با هر یک از این دستگاه ها کمی با دیگری متفاوت است، اما مراحل کار برای همه این دستگاه ها تقریباً یکسان است.
همچنین بخوانید : چه رنگ مویی با رنگ پوست ما هماهنگی بیشتری دارد؟
در زیر مراحل کار با دستگاه RF آورده شده است
ابتدا ناحیه مورد نظر از سطح پوست را با کرم بی حس کننده به مدت نیم ساعت بپوشانید و سپس با نصب سوزن های یکبار مصرف استریل روند درمان را آغاز کنید. این روش در مرحله اول باعث تحریک تولید کلاژن در پوست و سفت شدن پوست می شود. بعد از درمان می توانید از کرم های مرطوب کننده و سرم های درمانی استفاده کنید. نتایج درمان معمولاً سه تا چهار هفته پس از درمان مشاهده می شود.
پس از درمان با RF مراقبت لازم است
تا 24 ساعت پس از درمان، بهتر است از شستن، دست زدن و ماساژ دادن بافت های تحت درمان خودداری شود.
برای بهبود التهاب پوست می توان از کمپرس سرد استفاده کرد.
تا 24 ساعت پس از عمل از شنا، سونا، جکوزی و آرایش سنگین خودداری کنید.
استفاده منظم از ضد آفتاب پس از درمان برای جلوگیری از سوختگی پوست توصیه می شود.
تا یک ماه پس از درمان خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
به مدت یک هفته از کرم های تسکین دهنده و شفابخش تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
از اسکراب، کرم های لایه بردار و ضد چروک تا زمان بهبود کامل لک ها استفاده نکنید.
تا زمان بهبود علائم از رفتن به سولاریوم خودداری کنید.
استفاده از تجهیزات RF
تکنیک های RF می توانند در موارد زیر مفید باشند:
لکه های پوستی و هایپرپیگمانتاسیون (لکه های تیره روی پوست)
درمان سلولیت و دروغگویان محلی
کلاژن سازی عمیق پوست برای جلوگیری از پیری زودرس پوست
کاهش چین و چروک های سطحی و جلوگیری از چین و چروک های عمیق
تبخال غیر فعال را از بین ببرید
سیاهی زیر چشم را کاهش دهید و پف پلک را از بین ببرید
از بین بردن جای زخم
پاکسازی کامل آکنه و کراتوسپیلاریس (پوست مرغ)
تعداد جلسات و هزینه درمان دستگاه RF
تعداد جلسات و البته هزینه بسته به محل درمان مورد نظر و مدت زمان درمان متفاوت است. یکی از عوامل موثر در تعیین تعداد جلسات درمان، نوع پوست است. سن فرد نیز عاملی است که بر تعداد و طول جلسات تأثیر می گذارد.
برای بیماری های نرم و سطحی معمولاً 4 جلسه درمانی لازم است اما تعداد جلسات لازم و مدت زمان درمان پس از مشورت با پوست قبل از درمان مشخص می شود.
عوارض ناشی از استفاده نادرست
تکنیک های فرکانس رادیویی یکی از ایمن ترین و ساده ترین روش های کم تهاجمی در صنعت زیبایی می باشد.همانطور که گفته شد اکثر افرادی که در سال های اخیر با RF درمان شده اند هیچ عارضه ای را گزارش نکرده اند.
همچنین بخوانید : پاکسازی پوست با گیاهان
اما عوارض جانبی مانند التهاب کوتاه مدت، خارش موقت پوست صورت و گرمی چند روزه محل عمل طبیعی تلقی می شود.
اما اگر این دستگاه به طور نادرست استفاده شود یا اگر پزشک برای کار با آن به درستی آموزش ندیده باشد، ممکن است به فرد معالج آسیب برساند.
موارد زیر عوارضی است که در صورت استفاده نادرست از دستگاه می تواند جدی باشد:
نوع پوست به دلیل تابش نامناسب باعث سوختگی موضعی می شود
التهابات دردناکی که به صورت پاپول های آبکی و وزیکول روی پوست ظاهر می شوند.
حساسیت موضعی در ناحیه مورد نظر
بیهوشی موقت یا دائمی در ناحیه تحت درمان
همانطور که اشاره کردیم به دلیل عدم آموزش کافی و عدم آگاهی کافی، یکی از روش های درمانی ایمن می تواند به روشی خطرناک تبدیل شود و عوارض جدی برای فرد به همراه داشته باشد.
بنابراین، اگر به هر دلیلی می خواهید برای مشکلات کوچک یا بزرگ از درمان RF برای صورت استفاده کنید، مهم است که از آگاهی درمانگر مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.
تکنسین های زیبایی به دنبال کسب دانش برای کار با دستگاه های درمانی مانند RF می توانند از دوره های آموزشی کوتاه مدت برای کار با دستگاه ها بهره مند شوند و پس از اتمام دوره آموزشی وارد بازار کار شوند. در این صورت احتمال خطاهای سهوی در هنگام استفاده از این ابزار پیشرفته به حداقل می رسد.
از آنجایی که زمینه فعالیت های زیبایی و درمانی بسیار پردرآمد است و نیاز به دوره آموزشی کوتاهی دارد، بسیاری از کلینیک ها و مراکز زیبایی آموزش نحوه استفاده از دستگاه RF را ارائه می دهند اما قبل از ثبت نام بهتر است. اطمینان حاصل کنید که مربیان این مجموعه از دانش کافی برخوردار هستند.
وب سایت من یکی از وب سایت های پیشرو دوره های آموزشی RF است که جامع ترین جزئیات آموزش و مراقبت از آموزش RF را مطابق با استانداردهای جهانی در اختیار خوانندگان عزیز قرار می دهد. .
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی و کسب اطلاعات کامل در مورد دوره ها می توانید در صفحه Face Training مراجعه کنید.

[ بازدید : 118 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]