چگونه یک اسکنر خوب و حرفه ای بخریم؟

چهارشنبه 1 آذر 1402
17:28
A125


یک اسکنر خوب و حرفه ای باید ویژگی های لازم برای ارائه تصویر واضح و وضوح بالا را داشته باشد. عوامل زیادی بر کیفیت نهایی دستگاه تأثیر می گذارد.

بخش های اصلی اسکنر

اسکنر عکس در چهار نوع موجود هستند. اسکنرهای رومیزی یا مسطح؛ اسکنرهای تغذیه ورق؛ اسکنرهای دستی، درام اسکنر نوعی اسکنر است.

بخش های اصلی یک اسکنر معمولی شامل آینه CCD، اسکن، لنز، کاور، موتور، پورت ها، مدار کنترل، تسمه، صفحه شیشه ای و غیره است. CCD یکی از مهم ترین قسمت های اسکنر است و چشم اسکنر است و تصویر را ضبط می کند. اسکنرهای مختلف دارای فیلترها و لنزهای متفاوتی هستند. در برخی از مدل های اسکنر، تصویر به سه فیلتر رنگی طبقه بندی می شود و با کمک یک CCD ثبت می شود. پس از آن، فیلترها با کمک یک برنامه خاص جمع آوری می شوند و تصویری را ارائه می دهند که تمام رنگ ها را شامل می شود.

وضوح و عمق تصویر یک اسکنر خوب و حرفه ای چقدر باید باشد؟

نکته مهمی که در هنگام خرید اسکنر باید در نظر گرفت، وضوح و عمق تصویر اسکنر است. وضوح اکثر اسکنرها 300 DPI است. این مقدار حداقل استاندارد برای یک اسکنر مناسب است.

دقت موتور در حین حرکت بر کیفیت نهایی اسکنر تأثیر می گذارد. درجه وضوح و وضوح تصویر با کیفیت لنز و کیفیت منبع نور در اسکنر تعیین می شود. اسکنرهای دارای لامپ زنون کیفیت و وضوح بالاتری نسبت به اسکنرهای فلورسنت سنتی دارند.

عمق تصویر با کمک نرم افزار اضافه می شود. یکی دیگر از ویژگی هایی که یک اسکنر خوب باید داشته باشد، عمق کافی است. این عدد تعیین می کند که اسکنر چند رنگ را می تواند تشخیص دهد. حداقل مقدار این عدد 24 بیت برای شناسایی همه رنگ ها است. اگر قصد خرید اسکنر با کیفیت تصویر بالا را دارید، کمی عمق بیشتر انتخاب کنید.

یک اسکنر خوب و حرفه ای بخرید

خرید اسکنر به عوامل زیادی مانند اندازه سند، نوع سند، حجم کاری تلفن و غیره بستگی دارد. در واقع این ویژگی ها مواردی هستند که هنگام خرید اسکنر باید در نظر گرفته شوند. قیمت اسکنر یکی از دغدغه های اصلی مصرف کنندگان است. توجه داشته باشید که آیا ویژگی های این اسکنر برای شما مفید است یا خیر. شما می توانید هزینه بالایی برای یک اسکنر بپردازید در حالی که قابلیت های آن اصلاً آن چیزی نیست که شما نیاز دارید.

برای انتخاب یک اسکنر خوب و حرفه ای می توانید برندهای زیادی مانند اسکنر کداک را انتخاب کنید. با توجه به توضیحات بالا در هنگام خرید اسکنر به نکات زیر توجه کنید.

معمولا چه چیزی را اسکن می کنید؟

دانستن اینکه چه نوع اسنادی را بیشتر اسکن می کنید به شما در انتخاب اسکنر مناسب کمک می کند. اسکنرهای مختلفی برای اسکن کتاب، صفحات مجله، تمبر، کارت ویزیت، نگاتیو عکس و غیره موجود است. اگر هر بار فقط یک نوع سند را اسکن می کنید، بهتر است اسکنر مخصوص آن سند را خریداری کنید.

هنگام خرید یک اسکنر خوب و حرفه ای، اندازه اسناد یا تصاویر را در نظر بگیرید. اگر عکس ها را در اندازه A3 اسکن می کنید، نباید اسکنر با حداکثر اندازه A4 خریداری کنید. اسکن دو طرفه نکته مهم دیگری است که باید در نظر بگیرید.

کدام تصویر را باید بخرید؟

اگر اسکنر آوافرهنگ روی میز است، اسکنرهای رومیزی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اسکنرهای رومیزی برای اسکن عکس ها، اسناد و تمبرهای آسیب دیده مناسب نیستند و بیشتر به آنها آسیب خواهند رساند. اسکنرهای دارای فیدر اتوماتیک برای اسکن این اسناد مناسب هستند. اسکنرهای رومیزی خیلی سریع نیستند. بنابراین، اگر سرعت اسکن هنگام خرید اسکنر برای شما مهم است، اسکنرهای رومیزی را انتخاب نکنید. اسکنرهای Sheetfed برای اسکن با سرعت بالا و اسکن همه صفحات به طور همزمان مناسب هستند. یکی دیگر از ویژگی های یک اسکنر خوب و حرفه ای امکان اسکن دو صفحه کاغذ است که به آن اسکن دو طرفه می گویند.


[ بازدید : 314 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]