ارز دیجیتال چیست ارز دیجیتال چیست؟

چهارشنبه 1 آذر 1402
16:55
A125

 آیا سرمایه گذاری در این بازار می تواند سودآور باشد؟ در شرایط اقتصادی کنونی ایران که همه به دنبال راهی برای کسب درآمد از راه های جدید برای کاهش زیان روزانه هستند، درآمد دلاری می تواند چراغ روشنی باشد.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال؛ اصطلاح رمزارز به ارزهایی ترجمه می شود که با پروتکل های رمزگذاری شده ایجاد شده با هدف کاهش تعداد تقلب ها و جلوگیری از جعل و تقلب پولی طراحی شده اند. مهمترین ویژگی آنها عدم تمرکز است. به عبارت دیگر، هر سازمان، هیچ سازمان یا دولتی تحت نظارت او نیست. با سایت خبری پارت نیوز همراه باشید.


در نتیجه این مشکل، هیچ اطلاعاتی در مورد دخالت دولت در مدیریت و ارتقای پروژه‌ها در شبکه بلاک چین وجود ندارد. شبکه بلاک چین یک شبکه بزرگ و گسترده است که از طریق آن ارزهای دیجیتال مبادله می شود.

مهمترین مزیت ارز دیجیتال امکان انجام تراکنش های مالی از نقاط مختلف جهان است. البته برای این کار به کلیدهای عمومی و خصوصی نیاز خواهید داشت. این کلیدها وظیفه حفاظت از فعالیت را بر عهده دارند. در عمل، عملیات تراکنش با ارزهای دیجیتال با کمک فرآیندهای رمزگذاری در مسیر تراکنش انجام می شود.

تجارت در این بازارها تنها در صورتی شما را سودآور می کند که دانش قابل توجهی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید فرصت های سود و زیان را تشخیص دهید. درست است که تراکنش های مالی انجام شده در این بازار به دلیل کارمزد کمتر، هزینه کمتری دارند، اما اگر دانش و تسلط کافی نداشته باشید، ضررهای قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. پس حتما آموزش ارزهای دیجیتال را در لیست کارهای خود قرار دهید.

ارز دیجیتال در ایران

خوشبختانه ایران که در حال حاضر یکی از کشورهایی است که استفاده از پول دیجیتال در آن قانونی و گسترده است، به فعالان بازار این امکان را می دهد تا بدون هیچ مشکلی ارزهای دیجیتال مورد نیاز خود را از صرافی ها خریداری و ذخیره کنند. انجام معاملات در یک کیف پول امن

این ارز مطمئناً کاربردهای زیادی برای بسیاری از معاملات مختلف دارد. درست است که تعداد معاملات در ایران نسبت به سایر نقاط جهان محدود است، اما نمی توان منکر تاثیر آن بر اقتصاد و سرمایه گذاری شد.

Te Hitori یا Te cryptocurrency

تعداد کمی از مردم در مورد منشاء ارزهای دیجیتال می دانند. در واقع این پدیده به صورت اختراعی یکی پس از دیگری وارد دنیای پول شد. در این بین بیت کوین معروف ترین ارز دیجیتالی است که توسط فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ساخته شده است. در حالی که هویت این شخص کاملاً مشخص نیست، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است این فرد نام مستعار گروهی از افرادی باشد که اقدام به ایجاد و توسعه اولین ارز دیجیتال بیت‌کوین کرده‌اند، وجود دارد. رمز و راز این ارز و ابهامات فراوان آن باعث شده تا بیت کوین بیش از سایر نمونه های مشابه مورد قضاوت و تحلیل قرار گیرد.

مهمترین نکته در مورد بیت کوین این است که تأثیر زیادی بر قیمت سایر سکه ها دارد و در بسیاری از موارد مسیری را که سایر ارزهای دیجیتال طی می کنند تعیین می کند.

قبل از ابداع مفهوم طراحی و تولید پول و ارز دیجیتال، بیت کوین به عنوان ارزی به بازار عرضه می شد که برای انجام تجارت و تراکنش های مختلف بین گیرنده و گیرنده نیازی به واسطه نداشت. در واقع بیت کوین در یک پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز تراکنش بین دو نفر را بدون نیاز به بانک ها و مؤسسات امکان پذیر می کند.

تفاوت ارز دیجیتال و پول واقعی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تفاوت های اساسی بین این ارزها و پول های معمولی وجود دارد که فیات نامیده می شود. فیات که توسط بانک های مرکزی ایجاد شده است، توسط دولت ها اداره می شود.

از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین در فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد و توزیع می شوند که در بیشتر موارد تحت کنترل هیچ نهاد، شخص یا سازمان دولتی نیستند. به همین دلیل به آنها صندوق های غیرمتمرکز می گویند.

برخلاف ارزهای فیات و فیات، تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در یک شبکه همتا به همتا و بدون واسطه انجام می‌شوند. در نتیجه، هر کسی در جهان می‌تواند بدون استفاده از سیستم‌های بانکی سنتی، از ارزهای دیجیتال در تراکنش‌های خود استفاده کند و آن را در کیف پول مجازی خود ذخیره کند. .

از سوی دیگر، ارزهای فیات ارزش خود را از وام هایی می گیرند که مردم از بانک ها دریافت می کنند و ارزش ذاتی ندارند. اما ارزهای دیجیتال ارزش ذاتی فراتر از اعتماد جامعه ارزهای دیجیتال دارند و ارزش آنها صرفاً وابسته به سیستم وام دهی نیست.

مهم ترین و جسورانه ترین تفاوت این دو ارز این است که بر خلاف پول معمولی، نمی توان چندین بار پول دیجیتال خرج کرد. همچنین تراکنش های انجام شده با ارز دیجیتال غیرقابل استرداد بوده و پس از انجام تراکنش، لغو یا استرداد وجه بدون درخواست گیرنده امکان پذیر نیست.

به طور کلی بیت کوین و ارزهای دیجیتال مسیر جدیدی را برای سیستم مالی جهانی باز کرده اند. بنابراین، تمام عناصر سیستم کاملاً شفاف و بدون هیچ فرد یا سازمانی بر اساس محاسبات ریاضی و اجماع کاربران ارزهای دیجیتال مدیریت می شوند.

رمزارزها چگونه کار می کنند؟

همانطور که گفته شد، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان یک نوآوری جانبی در حین کار بر روی پروژه های ارز دیجیتال ظاهر شدند. این پروژه می‌خواهد روشی تولید کند که امکان تبادل مالی و تراکنش‌ها را در بستر دیجیتال فراهم کند، اما در نهایت این سیستم همچنان یک سیستم متمرکز است.

از سوی دیگر، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می توان در یک پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز استفاده کرد. این موفقیت بدبختی بود که جهان هنگام کار روی ایجاد ارز دیجیتال دید.

از جمله مزایای سیستم و شبکه غیرمتمرکز که همه برای ایجاد آن تلاش کرده‌اند این است که در چنین شرایطی، همه تراکنش‌ها در پلتفرم بلاک چین و شبکه‌ای که ارزهای دیجیتال در آن مبادله می‌شوند، به عنوان دفتر کل عالی هستند. در این دفتر کل، تمامی عملیات انجام شده توسط کاربران به طور کامل در شبکه ثبت شده و همه از آن اطلاع دارند.

در این صورت امکان اصلاح و دستکاری اطلاعات ثبت شده در سیستم وجود نخواهد داشت. بنابراین، هر تراکنش جدیدی که در سیستم ثبت می شود، باید توسط تمامی کاربران فعال در شبکه بلاک چین و شبکه های مشابه و نودهای نامیده شده تایید شود.

برنامه های کاربردی ارز دیجیتال

با توجه به محبوبیت بسیار زیاد ارزهای دیجیتال در سال های اخیر، این سوال پیش می آید که کاربردهای اولیه این ارزهای دیجیتال چیست و آیا دلایل منطقی پشت این محبوبیت وجود دارد یا خیر؟ اگرچه این ارز دیجیتال هنوز راه درازی برای جایگزینی ارزهای فیات در پیش دارد، اما در حال حاضر ارزهای رمزنگاری شده، به ویژه بیت کوین، پذیرفته شده ترین ارز در جهان به حساب می آیند. استفاده از ارز دیجیتال را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

به عنوان یک روش پرداخت

در ابتدای معرفی بیت کوین، این ارز دیجیتال ارزش بالایی نداشت و به همین دلیل استفاده از آن در فعالیت های تجاری و فعالیت های مالی نیز محدود بود. اما با گذشت زمان، مردم بیت کوین را به عنوان نوعی پرداخت پذیرفته اند. این روند تا جایی پیش رفته است که در حال حاضر از ارزهای دیجیتال مختلف به عنوان گزینه های پرداخت در بسیاری از رستوران ها، خطوط هوایی، فروشگاه های جواهرات و فروشگاه های اپلیکیشن استفاده می شود.

یکی از شرکت هایی که به طور گسترده از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت استفاده می کند، اپل است. کاربران می توانند تراکنش های خود را در اپ استور با استفاده از 10 نوع ارز دیجیتال مختلف انجام دهند.

درست است که این روش پرداخت در ایران مرسوم نیست، اما طولی نمی کشد که این ارز جای خود را در معاملات روزانه مردم پیدا کند.

به عنوان یک روش سرمایه گذاری

ارزهای دیجیتال و به طور خاص بیت کوین یکی از سودآورترین گزینه های سرمایه گذاری در جهان امروز هستند. اما نباید منکر نوسانات و نوسانات این بازارها شد.

به عنوان مثال بیت کوین را در نظر بگیرید. این ارز معروف ترین جایگزین با بیشترین سهم بازار است، اما همچنان در تاریخ خود دارای نوسانات قابل توجهی است. به عنوان مثال، در دسامبر 2017، ارزش بیت کوین ناگهان از 19000 دلار به ازای هر BTC به 7000 دلار در هر BTC کاهش یافت.

از آنجایی که ارزش ارزهای دیجیتال به منابع فیزیکی بستگی ندارد و صرفاً بر اساس محبوبیت ارز دیجیتال و نوسانات بازار تعیین می شود، وقوع چنین تغییرات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی کاملاً طبیعی است. بنابراین قبل از هر سرمایه گذاری در این زمینه باید ریسک از دست دادن بخشی از سرمایه خود را بپذیرید. با این حال، می توانید از طریق تجزیه و تحلیل فنی بازار ارزهای دیجیتال، ضررهای خود را به حداقل برسانید.


[ بازدید : 142 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]